fredag 10 juni 2011

Avslutning

Det blev inte så mycket bloggande här. Men vem har tid? Inte jag.
Nästa termin jobbar jag bara 80%, och då kanske jag har lite rutin dessutom (haha), så då kanske det finns mer ork för skolblogg.

Idag var det skolavslutning.
Det var en märklig känsla. Fast den märkliga känslan infann sig först när jag kom hem och började fundera över dagen och livet.
Jag är lärare.
Jag har varit på skolavslutning - som lärare och inte elev.
Mina söta elever gav mig blommor och presentkort.
Och alla var så finklädda och glada.
Och vi åt godis och glass och sjöng "Den blomstertid".

Det var en fin dag, och nu känns det vemodigt.
Måste snart försöka summera min första termin som lärare. Har ju knappt hunnit reflektera över detta under terminen, men nu när det börjar lugna ner sig så...

Så himla fint och känslosamt med skolavslutning.
Grämer mig redan för nästa år då "min" klass går ut nian. Kommer gråta så fruktansvärt mycket då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar