tisdag 1 mars 2011

Och Ida heter jag

Dags att presentera mig själv litegrann känner jag.
Jag är en alldeles ny lärare som efter 4,5 år på ett universitet på norrlandskusten nu har emigrerat till västkusten och slängts ut i verkligheten i form av en heltidstjänst på högstadiet. Jag trivs jättebra med att vara lärare (oftast i alla fall, idag var dock en jobbig dag, men ska inte gå in mer på det just nu). Språk är min grej! Undervisar i spanska och engelska och tycker ofta att det är det roligaste som finns. Önskar bara att det fanns mer tid att planera och fixa och vara kreativ, men jag kämpar på och gör mitt bästa!

Jag har insett att det finns mycket att skriva av sig om, och detta känns som ett bra forum. Detta och Twitter. Det är fantastiskt att man har möjlighet att nätverka med, få tips och idéer från och bara få läsa kommentarer av andra lärare. Internet är inte en dum grej, om man säger så.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar