tisdag 26 april 2011

Miljömedvetenhet

I åttan lämnar vi nu USA bakom oss och går vidare till miljön. Det känns vettigt och bra, och texterna i Wings 8 är inte dumma alls. Imorgon startar vi upp temat med att diskutera Global Warming. Jag ser riktigt fram emot detta nya tema. Jag hoppas på givande diskussioner om hur vi kan hjälpa till att sakta ner klimatförändringarna och förhoppningsvis inspirera några elever till att försöka göra några av alla de sakerna man kan göra för att hjälpa till. Och jag hoppas även på att inspirera mig själv till att bli bättre på det.

Har nu suttit i minst 40 minuter och letat ett tecknat klipp som visades på någon sorts earth-gala för något år sedan. I detta klipp visade en figur ett antal olika saker vi kan tänka på i vardagen, t.ex: koka tevatten? Fyll inte vattenkokaren till max om du bara ska dricka en kopp. Såna enkla saker. Men jag hittar inte detta klipp någonstans. Har jag bara drömt att det finns ett sånt? Google och youtube have failed me...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar