onsdag 13 april 2011

Snart sommarlov

Idag insåg jag någonting.

Jag hade kommit hem från jobbet, men satte mig vid datorn för att knåpa ihop resten-av-terminen-planeringar. Jag gjorde en tabell och insåg att Herregud terminen är ju snart slut. Jag har helt galet mycket kvar som jag vill hinna innan sommaren. Jag vill ha in mer skriftligt, jag vill ha in muntliga redovisningar, jag vill ha in mer realia och mer grammatik. Jag vill hinna igenom många fler kapitel i böckerna och jag vill hinna med projektarbeten.

Efter påsk är det sju veckor kvar av terminen. Det går bort en del helgdagar, och sista veckan - sista veckan är ju sista veckan och sista veckan är alltid sista veckan. Ni förstår vad jag menar.

Så idag insåg jag alltså att terminen snart är slut. Snart ska betygen sättas och det ska finnas ordentligt med underlag för det. Jag insåg att jag måste ta mig en ordentlig funderare på vad jag måste prioritera de sista sju (sex) veckorna, för jag kommer hinna långt ifrån allt jag vill. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar